ACP Rechtshulppolis

Met ACP Rechtshulppolis zit je goed

Het zal je maar gebeuren. Maanden heb je gespaard voor die ene aankoop. Al je zuurverdiende centen heb je eraan uitgegeven. Heb je het eindelijk binnen, gaat het stuk. Gelukkig heb je extra garantie afgesloten voor het geval dat. Wanneer je er aanspraak op maakt geeft de leverancier niet thuis. ‘Helaas valt het buiten de garantie dus wij kunnen niets voor je doen.’ En nu? Mathijs en Roos ondervonden het aan den lijve. Gelukkig schakelden zij de ACP Rechtshulppolis in…

Mathijs, sinds kort ACP-lid, en zijn vriendin Roos* wonen alweer een tijdje samen. Na de aankoop van hun nieuwe huis is nu éindelijk een nieuwe inboedel aan de beurt. Ze hebben hard gespaard en gaan enthousiast op zoek naar hun perfecte interieur. Een nieuwe bank heeft prioriteit. Door een ongeluk heeft Roos last van chronische pijn in haar rug. Hierdoor brengt Roos veel tijd zittend en liggend door op de bank. Een comfortabele kwaliteitsbank is dus belangrijk!

Zitten met garantie

Na lang kijken en veel proefzitten en -liggen, vinden Mathijs en Roos eindelijk hun bank bij Het Bankenparadijs*. Een prachtig lederen exemplaar dat perfect past in hun nieuwe interieur. Ze zijn erg tevreden met hun aankoop en de service. Ze worden geattendeerd op het garantieplan en besluiten dit af te sluiten. Liever het zekere voor het onzekere.

Toplaag laat los

Na enkele jaren te hebben genoten van hun bank, komt Roos er halverwege vorig jaar achter dat de toplaag van de bank loslaat. Zij besluit contact op te nemen met Het Bankenparadijs en aanspraak te maken op het garantieplan. Maar dan is er van service ineens niet veel meer te merken. Het Bankenparadijs is niet van plan Mathijs en Roos op ook maar enige manier te compenseren voor de schade.

Hulpvraag

Roos komt na herhaaldelijke gesprekken geen stap verder met de verkoper. Ze voelt zich machteloos en staat met de rug tegen de muur. Zij realiseert zich dat Mathijs een ACP Rechtshulppolis heeft en gaat te rade bij ARAG. Er wordt verteld dat haar juridisch probleem onder de module Consument & Wonen valt en dat zij hiervoor verzekerd is. Jeroen*, jurist bij ARAG zal de zaak van Roos en Mathijs behandelen.

Geschillencommissie en externe deskundige

Ook Jeroen komt er in overleg met Het Bankenparadijs niet uit. En dus stapt Jeroen samen met Mathijs en Roos naar de Geschillencommissie. Het Bankenparadijs stelt dat zij niet verplicht is om de schade op te lossen. Het medicijngebruik van Roos zorgt ervoor dat zij last heeft van overmatige transpiratie. En volgens Het Bankenparadijs heeft dat ervoor gezorgd dat de toplaag van de bank heeft losgelaten. Dit is, zo stellen zij, een externe oorzaak en dit valt niet onder de garantieregeling.

Opgelost

Om de schadeoorzaak op te helderen, wordt er een externe deskundige ingeschakeld om de schade te onderzoeken. Deze stelt dat medicijngebruik en dus transpiratie niet de oorzaak van het probleem is. Als gevolg hiervan verzoekt Het Bankenparadijs ARAG om de procedure in te trekken. Met Mathijs en Roos komen zij overeen dat zij geheel kosteloos een nieuwe bank mogen uitzoeken.

* in verband met privacy zijn alle namen in dit verhaal gefingeerd.

Ook geïnteresseerd in de ACP Rechtshulppolis? Vraag hier de polis aan.

Terug naar overzicht